Zimná sezóna

Servis lyží, snowboardov, bežiek, kolieskových a ľadových korčulí

- Montáž a nastavenie všetkých druhov viazaní

- Servis lyží , snowboardov, viazaní , lyžiarskych topánok

- Brúsenie sklzníc a hrán ski z boku vrátane podbrúsenia hrán od  0 stupňov  do 1 stupňa
- Vytvorenie štruktúry sklznice ski keramickým kotúčom
- Zalievanie sklzníc skiskialp natavením hmoty
- Voskovanie sklzníc ski na horúcom voskovacom valci vrátane leštenia
- Premazanie bezpečnostného viazania (sprejom alebo iným spôsobom) bez rozobratia
- Nastavenie alebo kontrola bezpečnostného viazania ski na diagnostickej stolici
- Tuning hrán na profesionálnom servisnom stroji HTT MONTANA 3-D FINISH

____________________________________________________________________________

Zjazdové a skialpinistické lyže
cenník servisných prác
Malý servis – MINI
Brúsenie sklzníc – Brúsenie hrán zboku
13,90 €
Stredný servis – MIDI
Brúsenie sklzníc – Brúsenie hrán zboku + uhlovanie – Voskovanie
17,90 €
Veľký servis – MAXI
Brúsenie sklzníc – Brúsenie hrán zboku + uhlovanie – Voskovanie – Zalievanie sklzníc
28,- €
Kompletný servis – KOMPLET
Brúsenie sklzníc – Brúsenie hrán zboku + uhlovanie – Voskovanie – Zalievanie sklzníc – Štruktúra sklznice – Tuning hrán
39,- €

____________________________________________________________________________

Snowboard
cenník servisných prác
Malý servis – MINI
Brúsenie sklzníc –
Brúsenie hrán zboku + uhlovanie
19,- €
Stredný servis – MIDI
Brúsenie sklzníc – Brúsenie hrán zboku + uhlovanie – Voskovanie
27,- €
Veľký servis – MAXI
Brúsenie sklzníc – Brúsenie hrán zboku + uhlovanie – Voskovanie – Zalievanie sklzníc
39,90 €

____________________________________________________________________________

Kompletný cenník prác 2017 nájdete TU a TU

Technologický postup strojovej prípravy lyže

Čistenie a oprava sklznice

Prebrúsenie plochy sklznice brúsnym papierom bez prítlaku pre odstránenie starého vosku a zvýraznenie poškodených plôch k efektívnemu servisu. Mechanické vyčistenie poškodenej sklznice (škrabance a ryhy) zabezpečí dokonalé spojenie novo natavovaného P-tex materiálu s pôvodnou sklznicou.

Základné prebrúsenie

Ideálnu optickú rovinu sklznice a spodnej hrany docielime iba brúsením pomocou brúsneho kameňa s konštantným prítlakom a rýchlosťou posuvu.  Zpravidla používame základnú lineárnu štruktúru strednej hrubosti. Slúži k väčšiemu odberu materiálu z plochy sklznice i hrany.

Finálne brúsenie

Na ideálne rovnú plochu sklznice “rysujeme” finálnu štruktúru opäť použitím brúsneho kameňa s obmenou otáčok jeho rýchlosti, rýchlosti posuvu a prestavením povrchovej štruktúry – zarovnanie kameňa diamantom. Podľa charakteru lyže volíme adekvátny typ požadovanej štruktúry – lineárnu, kombinovanú, variabilnú.

Na základe zmeny nastavenia jednotlivých parametrov technológie sme schopný ovplyvniť aj tvar, hrubosť a sklon jednotlivých šráfov (základná skladba štruktúry). Jednotlivé štruktúry môžu byť hrubé, stredné, jemné.

Pre kombinované a variálne štruktúry (závodný program) je dôležité dokonalé vyhladenie plochy použitím nižších otáčok brúsenia s minimálnym advancom diamantu a nižšou rýchlosťou posuvu. Závodná štruktúra je rysovaná iba jednosmerným brúsením špička – päta, 1 cyklus.

Uhlovanie bočnej hrany

Uhol bočnej hrany závisí od typu a charakteru použitia lyže, snowboardu, skúseností užívateľa a tvrdosti podložky. Bočné uhlovanie hrany – základné uhlovanie sa vykonáva pomocou brúsneho pásika v rozsahu 89 – 87 °, správne zvolený uhol zabezpečuje dokonalý kontakt hrany so snehovou podložkou v priebehu celého oblúku v závislosti charakteru lyže.

Pre závodný servis je základne pripravená (nauhlovaná) bočná hrana ešte vyleštená pomocou brúsneho kameňa – tuning bočnej hrany, slúži k docieleniu ostrého vrcholu uhla hrany a zároveň k jej vyhladeniu, teda vymazaniu stopy po brúsnom pásiku.

Tuning spodnej hrany

Konštantný odklon – tuning spodnej hrany smerom od podložky je možný iba na základe presnej roviny sklznice a hrany, slúži k prenosu účinnosti bočného uhla hrany na snehovú podložku najmä pri jazde po hrane pri carvingovom oblúku, zabraňuje nežiadúcemu zarezávaniu hrán.

Tuning hrany sa vykonáva v rozsahu 0,3 – 0,8 ° pomocou paralelných brúsnych kameňov  s konštantným uhlom sklonu, rýchzlosťou posuvu a jeho tlaku. Veľkosť odklonu záleží od počtu cyklov brúsenia alebo tlaku posuvu.

Všeobecne  – pred tuningom spodnej hrany musí byť vykonaná ideálna rovina sklznice.

Impregnácia a leštenie

Samotné brúsenie je vždy veľkým zásahom do jednotlivých pórov sklznice, základnú impregnáciu je obzvlášť potreba k hĺbkovej ochrane pórov a zaisteniu ich elasticity. Ideálny spôsobom nanášania vosku je prostredníctvom tepelného kúpeľa, vďaka ktorému je sklznica schopná absorbovať čo najväčšie, ale zároveň aj najnutnejšie množstvo vosku . Pri voskovaní za studena je táto schopnosť vylúčená.

V prípade dobre zvolenej a vykonanej štruktúry sklznice je vosk chápaný len ako sekundárny proces pre impregnáciu, nie ako spôsob pre docielenie výraznej zmeny kĺznych vlastností lyží. Iba samostná štruktúra sklznice je proces, ktorý primárne určuje spôsob a množstvo odvádzanej vody z trecej plochy medzi sklznicou a podložkou a ovplyvňuje tak rýchlosť ako aj ovládateľnosť lyží.

Dnešné technologicky vyspelé lyže si zaslúžia i rovnako vyspelý servis.

TIP: Nepodceňujte svoju bezpečnosť!

Nenabrúsené lyže sa na tvrdej a zľadovatenej zjazdovke zle ovládajú a nepríjemne sklzávajú. V priebehu niekoľkých hodín, zvlášť na zľadovatenej tvrdej zjazdovke sa držanie lyží na snehu citeľne znižuje a lyže treba častejšie brúsiť. Brúsiť hrany musíme ak lyže podklzávajú a strácame nad nimi kontrolu. Správne nabrúsené lyže majú lepšiu točivosť a lepšie držia na zľadovatenom snehu, umožňujú lepšie vedenie lyží a stabilitu v zákrute, skracuje sa brzdná dráha čo vedie k vyššej bezpečnosti lyžiara a ostatných lyžiarov na zjazdovke.

Posúdenie rovinnosti skĺznice
Rovinnosť skĺznice občas skontrolovať kovovým pravítkom alebo uholníkom. Môžeme dostať nasledovné výsledky:
Konkávna skĺznica: je vyklenutá dovnútra, lyže ležia na hranách, majú zlú točivosť a sklon zarezávať sa do snehu.
Konvexná skĺznica: je vyklenutá von, hrany zle dosadajú, lyže sa zle ovládajú.
Rovná skĺznica: od hrany po hranu tvorí rovinu, lyže ležia na skĺznici a hranách, pri správnom nabrúsení hrán sú dobre ovládateľné a točivé.
Ak skĺznica nie je rovná dať lyže prebrúsiť do šport servisu.

Mlynská dolina 15, Bratislava I.

Infotel: 02/ 54 79 36 73

Mobil: +421 948 717 464

OPEN: Pondelok - Sobota

GPS: +48°9' 49.66",+17°4' 36.41"